• Home
  • Cases
  • +46% meer transacties voor Exshop.nl

+46% meer transacties
voor Exshop.nl

  • Klantnaam: Exshop.nl
  • Categorie: Content
  • Tags: Strategie, SEA en Ecommerce

Over Exshop.nl

Exshop is een webshop voor explosieveilige producten. Omgevingen waar een explosieve atmosfeer aanwezig is of kan zijn, noemen we ATEX of EX zones. Het begrip ATEX is afgeleid van de Franse benaming ‘ATmosphère EXplosible’. Op Exshop.nl vind je ATEX telefoons, tablets, lampen, camera’s en nog veel meer. 

Sinds wij samenwerken...

  • Conversiewaarde gesteden met 52%
  • 46% meer transacties via webshop
  • Transactiewaarde gestegen met 9%
  • Combinatie verschillende SEA diensten

Succes met Performance Max

Meer dan 46% verkopen

De uitdaging

Ondanks de nichemarkt en specifieke doelgroep moet Exshop opboksen tegen veel concurrentie (die ook adverteert). Tijdens de intake is de volgende doelstelling besproken: “Productcategorieën ATEX telefoons, lampen, tablets en camera’s op korte termijn in de top van de Google zoekresultaten vertonen”.

De Uitdaging

De aanpak

Wanneer potentiële leads in Google zoeken naar explosieveilige producten moeten zij niet meer om Exshop.nl heen kunnen. Daarom is er een succesvolle mix van drie verschillende campagnes opgezet: Google Search, Google Shopping en Performance Max. Hierdoor is Exshop zichtbaar in het complete Google landschap. 

De Aanpak

Het resultaat

Wij werken inmiddels twee jaar samen met Exshop. In 2022 is de transactiewaarde gestegen met ruim 46%. Daarnaast is de waarde van de conversies met 52% gestegen en totale rendement gestegen met 58%. 

Het Resultaat

Specialist aan het woord

Mart Bosgraaf

De samenwerking met Exshop.nl vind ik zeer interessant. Ik had zelf nog nooit van ATEX-producten gehoord en heb ook geen ervaring met adverteren in deze branche. Wel was ik bedreven met adverteren in andere niches. Google lanceerde recentelijk het Performance Max campagnetype. Voor Exshop.nl kwam dit op het ideale moment, aangezien we in een eerder stadium nog niet genoeg data en conversies zouden hebben verzameld. De Performance Max campagne is momenteel de meest rendabele campagne in het account. 

Mart Bosgraaf
Mart Bosgraaf
Mart Bosgraaf Mart Bosgraaf

Drop of Orange

Drop of Orange

Drop of Orange

Drop of Orange

Drop of Orange

Drop of Orange

Drop of Orange

Drop of Orange

Drop of Orange

Drop of Orange

Onze kernwaarden

Samenwerken

We doen het samen. Met jouw kennis van de markt en onze marketing-skills gaan we voor een prettige, lange termijn samenwerking.

Deskundigheid

Je mag van ons verwachten dat we deskundig zijn op de werkvelden waarin we acteren. We leren elke dag bij, blijven actueel en goed opgeleid.

Resultaatgericht

Uiteindelijk gaat het om het resultaat. Vooraf gestelde doelen willen, moeten en zullen we halen.

Drop Of Orange Logos

Inschrijven nieuwsbrief

Niet missen? Blijf op de hoogte via onze maandelijkse Drop of Orange nieuwsbrief.
Caitlin Robaard Marketing Specialist Transparant

Waar kunnen wij je bij helpen?